søndag den 18. januar 2009

Vanter til markturen - Mittens for the fieldwalk

Jeg trængte lige til nogle nye vanter, det er jo koldt om fingrene når man er ude med hunden. Så nu er de færdige og klar til turen i morgen.
Jeg havde for lidt af det grå garn Heilo fra Dalegarn, så jeg brugte en tynd grå og en tynd pink og lagde dobbelt til tre af fingrene.
Klappen der er broderet med maskesting kan bøjes ud over fingrene.
Opskrift fra Kirja Kongsbaks
"Fra Gotlandsk pelsuld til dobbelt strikkeglæde"

I just needed some new mittens ,it is cold holding hands with the dog when you are out walking with him.
So now they are finished and ready for the walk to morrow.
I was short of the grey wool I used, so I used a thin wool
from another grey and pink and used two threads for three of the fingers.
The cap ? is embroideried with stitches and can be bend over the fingers.

6 kommentarer:

Karin Grøn sagde ...

Dine nye vanter er fantastisk søde og helt anderledes. De bliver i hvert fald ikke væk fordi de ligner alle andres. God ide med at brodere ovenpå. Det vil jeg huske

Anita Bruno sagde ...

WOW, hvor er de flotte de vanter !!
god tur på marken med dem !!
knus anita

Oddbjørg sagde ...

Flotte vanter! De blir nok varm og god når du skal på tur.

nynne sagde ...

de er vel nok fine og gennemførte med det fine broderi

marianne sagde ...

Hvor er det bare nogle flotte vanter, dem ser man ikke hver dag.

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Nææ, dem kan jeg vist godt kende igen, hvis jeg skulle tabe dem :o)
Hilsen Ingrid og tak for jeres søde kommentarer